HELIOS iNuvio - novinky - verze 3.0.2022.0902
Přinášíme vám ty nejdůležitější novinky IS HELIOS iNuvio, které obsahuje verze vydaná v měsíci září roku 2022. Rovněž bychom Vás chtěli upozornit, že HELIOS iNuvio nepůjde od březnové verze (3.0.2022.0300) spustit na SQL serverech s verzí nižší než SQL Server 2016.
Nejdůležitější změny:
Banka
- přidán „Oddělovač“ – umožňuje oddělit přenášené atributy pro Účel platby na platebních příkazech (pro tyto účely lze použít znaky plus (+), čárku (,), nebo středník (;)
- pro hromadné doplnění dimenzí byla přidána akce „Hromadné změny“
- přidáno právo pro akci „Účtování“ u firemních platebních karet
- nově provedeny úpravy „Definovaných importů“ a „Bankovních výpisů“
- přidány atributy „Změna“ a „Datum změny“ v „Nastav“ u přehledů řádků bankovního výpisu
- úprava tvorby textů v „Platebních příkazech“, zamezení zkracování textů v „Účelu platby"
Business Intelligence
- pro „Reporting.cz“ je před vlastním exportem umožněno spuštění uživatelské procedury s parametrem pro účetní období
Celní případy
- stav deklarace – vyplněním přidaného atributu „E-mailový profil“ a přiřazením k určité deklaraci, bude mít tento atribut před nastaveným profilem v „Uživatelských konstantách“ přednost
- délka popisu zboží byla pro „ECS vývoz“ upravena na max. 600 znaků
- konstanta u prefixu TL2 je rozšířena na 11 znaků
- umožněna úprava atributů doplňovaných do pole „Předmět“ emailu
CRM
- rozšíření sloupce „Funkce“ pro „Vztahy kontaktních osob k organizaci“ ze 70 na 255 znaků
- v případě výběru 1 položky u nabídnuté položky v „Poptávkách vydaných“ se automaticky otevře editor této nabídnuté položky
Doprava
- pole „Cíl cesty“ bylo rozšířeno o tlačítko umožňující výběr záznamů KJ pořízených v historii
- nové atributy v kartách „Silniční daně“ ovlivňující výpočet SD, pro rychlejší zadávání byla přidána akce „Hromadné změny“
- přidána vazba na dokumenty pro deníky vozidel
Evidence pošty
- pomocí fulltextového vyhledávání změněn způsob hledání datových schránek pomocí 3 polí:
1. pole „Hledaný text“
2. pole „Typ subjektu“
3. pole „Typ hledání“
Fakturace
- upraveno zadání vlastního DIČ. Již nelze přes prokliknutí pole „…“, ale zadáním v číselníku organizací s návaznými informacemi
- v přehledech „Faktury vydané“ a „Faktury přijaté“ je zobrazena nad těmito přehledy akce „Úhrada kartou“ a povolena i v případě, že v „Globálních konstantách“ není nastavení příznaku „Používat elektronickou evidenci tržeb“ s hodnotou „EET zapnuto“
- u textových položek faktur je automaticky nastaven název příslušného účetního období
- provedena úprava testování kurzového rozdílu na úhradě u číselníku účetních kódů – kdy je možno nabízet výběr účetního kódu
- přidána volba „Do záhlaví a položek dokladu“ při vyplňování dodacího listu
Firemní aktivity
- u nabídky MS Office v QMS byly doplněny tyto možnosti“ „Odeslat do kalendáře MS Outlook“ a „Odeslat pozvánky do MS Outlook“
Majetek
- přidána možnost přednastavit, které pohyby se mají účtovat na záložce 2 „Typy majetku“ a to u daňových a účetních pohybů, opisů pohybů a u operativní evidence
- zatržením v hromadných změnách je zajištěno, že se kontace přenese i do účetního pohybu, pokud má karta majetku nastaven opis pohybů DP-UP
Mzdy
- nově je možno z přehledu „Dokument“ odpojit dokument nad přehledem „Zaměstnanci“ v jiném mzdovém dokumentu
- do ELDP se již nenačítá pracovní neschopnost trvající i po ukončení pracovního poměru zaměstnance
- u čistého měsíčního výdělku je pro PP dohodou provedena změna výpočtu
- úprava výpočtu v případě necelého počtu hodin svátků
- oprava v „Potvrzení o zdanitelných příjmech“
- vyloučený poslední den nemoci v ELDP, který byl odpracován, se nově nezapočítává do vyloučených dní
- úprava formuláře „Žádost cizince o povolení k zaměstnání v ČR“ dle platné legislativy
- provedeny opravy u nepravidelných kalendářů
- předzpracování dle Evidence DNP – úprava hromadného seskupování pracovních neschopností
- změny v tvorbě formulářů u přehledu „Mzdové údaje“
- správný nárok na dovolenou je možno zobrazit i před roční uzávěrkou
- do „Plánovaných změn“ nad přehledem „Mzdové údaje“ byla doplněna položka „Důvod ukončení PP“
- úpravy formuláře „Potvrzení daň. zvýhodnění pro daňové přiznání“ (č. -1285)
- evidence DNP – přidán atribut „Izolace“
- oznámení o nástupu do zaměstnání 2022
- „Roční zúčtování daně“ – oprava chybného chování klávesy Tabulátor
- změna v definici personálních složek – přidán nový typ „Položka“
- doplněny sbalovací šipky seznamu „Částky“
- provedení změn v kopii řady pokladny
- úprava chování polí v editoru pokladních dokladů
Personalistika
- změna v definici personálních složek – přidán nový typ „Položka“
Pokladna
- doplněny sbalovací šipky seznamu „Částky“
- provedení změn v kopii řady pokladny
- úprava chování polí v editoru pokladních dokladů
Pokladní prodej
- přidána tlačítka úhrady pro zbývající částku
- storno účtenky – provedena úprava textu
- při přechodu mezi částkami byla navýšena rychlost zápisu
- možnost výběru informací u položek a hlaviček prodejek voucherů
- u haléřových doplatků byla provedena úprava zobrazení částky
Projektové řízení
- závislosti mezi úlohami – implementace kontrol
- z rozpracovanosti projektu je nyní umožněno vyvedení nákladů
QMS systém řízení kvality
- logování sloupců v tabulce „Kontrolní plány“
- číslo zakázky – je možno přidat vazbu
- upravena záložka „Řízená dokumentace“
- přidány nové akce pro „Kontrolní plány“
- v analýze FMEA je nyní zobrazováno platné číslo tohoto dokumentu
Sklady, nákup, prodej
- doplněny definující sloupce (datum pořízení, autor, datum změny, změnil)
- nový sloupec „Název 4“ pro „Návazné skupiny karet“
- možnost kopírování kmenových a skladových karet, příklad ZDE
- doplněna pole „Ekonomická měrná jednotka“ a „Základní marže“ do hromadných změn ve kmenové kartě
- označení platné ceny v „Ceníku“ a „Návazných skupinách“
- lze nastavit „Lhůtu nastavení“ při zakládání nové kmenové karty
- „Přiřazení uživatelských editorů“ doplněno o možnost editace „Plnění úkolů“ v aktivitách QMS
- do ceníků položek byly doplněny údaje „Datum pořízení“ a „Datum změny“
Účetnictví
- provedena změna skriptu definice u 5 výkazů
- úprava „Rozkopírování daňových klíčů“
- zpřesněno stanovení kurzů u záporné faktury a přeplatku
- opravena kontrola hromadných změn v účetním deníku
- nová funkce – „Automatické účtování kurzovního rozdílu“
- při importování do účetního deníku je umožněno přidání vozidla
- PAP – aktualizace kontrol
- akce „Hromadné změny“ v přehledu „Výkazy a reporty“
- „Řízení výroby“ doplněno o přehled „Vizualizace výrobního závodu“
- nová funkce "Aktualizace termínů na plánovaných výrobních příkazech" v kapacitním plánování
- změny v označených záznamech inverzního kusovníku
Výkazy, finanční analýza
- PAP – aktualizace kontrol
- akce „Hromadné změny“ v přehledu „Výkazy a reporty“
Výroba
- „Řízení výroby“ doplněno o přehled „Vizualizace výrobního závodu“
- nová funkce "Aktualizace termínů na plánovaných výrobních příkazech" v kapacitním plánování
- změny v označených záznamech inverzního kusovníku
Veškeré informace s kompletním seznamem změn naleznete ZDE.
V případě zájmu o další informace nás neváhejte kontaktovat.
Tým HELIOS iNuvio, PC HELP, a.s.